Tuesday, March 29, 2011

hari sibuk

Dua tiga tempat satu hari aku terjah.Bangun pagi-pagi terus siap.Orang yang kenal aku mesti cakap aku pelik.Sebab aku bangun pagi wei.haha


Okay,hari ni bangun awal pagi dalam pukul 8 setengah gitu.Walaupun baru saja tidur pukul 5 setengah tadi. power tak aku? haha Okay apa-apa pun tetap kene bangun. Sebab hari ni saya dengan mama,abah,suma dan haiqal adik saya yang laki tu nak pergi sekolah adik perempuan saya tu. Yang nama dia Azriena Nathasa Zakaria tu.Dia dapat jadi 'princess' dalam drama bahasa inggeris jadinya lewat-lewat malam call-call saya nak pinjam gaun yang vogue-vogue tu.Jadinya saya bawak satu lori semata-mata nak suruh dia pilih. alahaii senoh penat aku cari pinjam ngan orang tu pinjam dengan orang ni.Nasib baik ada juga yang dia berkenan. ehee Okay sebelum pergi sekolah syasya pergi ambil suma yang rumah dia dekat tempat jin bertendang.Bak cakap mama aku lah.hee Lepas ambil suma benti kedai kejap.Suma nak beli barang tunggu lagi mata aku pun dah macam nak tertutup rapat. Ngantokkkkkk ! :( Lepas tu benti lagi suma nak beli nasi untuk kami.Lapar tahu ! Walaupun pagi tadi dah melantak. hee :) Okay aku malas dah nak bebel panjang-panjang.Mungkin entry ni bosan sikit sebab masa aku update blog ni aku tengah bosan gile gile. arghh ! Yang dekat bawah ni semua gambar-gambar pada hari tu. Sempat lagi aku buat jakun snap sana snap sini. Sebab nak letak dalam entry ni. heh heh
Kejadian pada 25/03/2011 tet.


Fakta terjadinya bangun lewat dikalangan remaja yang telah habis SPM.

  • selalu skype lewat malam
  • selalu menghabiskan masa dengan melepak dengan jiran 
  • selalu online lewat malam
  • selalu ber 'sms' lewat malam.tidak kira siapa
  • selalu kemas bilik pada lewat malam.sebab siang-siang kau sibuk keluar sana sini kan
  • selalu menonton tv sampai pagi.walaupun tv tu tengok kau wahalnya kau sedang sibuk online masa itu
  • selalu makan lewat malam lepas tu takkan terus nak tidur kan
  • selalu gayut lewat malam 
Kesudahannya : Apa kau dapat setelah kau bangun lewat?

  • semua kerja tak jalan
  • semua benda kau banyak tertinggal contoh : kene tinggal dengan mak,kerja rumah banyak tertinggal alasannya tak mampu nak habiskan dalam satu hari,sarapan kau tinggalkan kalau ada rezeki sempatlah makan kalau nasi tu tak basi,rancangan-rancangan tv yang best pun kau tertinggal,jogging pagi-pagi pun kau tinggalkan dan banyak lagi yang berkaitan dengan ''tertinggal'' yang boleh disimpulkan
  • semua orang dah sampai mana-mana tapi kau masih dekat atas katil layan tidur kau
  • semua yang terjadi selepas kau bangun tidur mesti kau akan panas telinga sebab memang dah pasti mama,mak,mamy,mum,mother,bonda,umi,ibu dan sewaktu dengannya akan bebel gile gile dekat kau semua.Mak mana yang senang mata tengok anak dia tidur tak bangun-bangun. hello! kau ingat kau puteri raja senang hati nak bangun sesuka hati kau? 
Okay cukuplah dengan fakta dengan kesudahannya.Aku pun tak tahu dah aku bebel apa. aduhh !






  1. camera sony abah punya.selalu ada dalam bag.sebab saya bajet artis-artis yang dalam bag ada camera kecik-kecik ni. haha
  2. phone saya sonyericson dah lame.cover phone dah pecah-pecah siap dah tanggal-tanggal color lagi.nampak sangat kat situ aku kuat msg 
  3. kunci rumah kalau tak dak kunci ni.mesti aku tak keluar rumah atau masuk rumah.kunci ini amat penting buatku
  4. jam solvil titus pemberian mama saya sempena hari jadi saya.suka sangat-sangat. Thank you Mama & Abah.LOVE YOU !
  5. purse vietnam mama yang belikan tapi dalam gambar ni tak nampak sangat sebab tak nak show off haha
  6. purse murah gile jenama taktahu haha beli dekat Terengganu.My sistah yang pilihkan
  7. vaseline nasib baik ada benda alah ni.bagus untuk aku sekaligus untuk kakak aku.yang mintak nak jadikan harta alasannya sebab malas nak beli sendiri. Alahaii
  8. tisu premier senang dan mudah pakai buang terus.sesuai dengan aku yang suka lap-lap ni. haha
  9. hand bag gucci mama beli dekat Bandung,Indonesia.Thank You Mama.LOVE YOU !

okay dah sampai rumah suma.kami dah nak gerak


suma please jangan nak buat muka terpenga-penga. hee


good haiqal.kau pandai pau mama kau dekat kedai tadi


eh eh kaki aku macam cantiklah haha


wahh hari itu cuaca amat baik.syukur Alhamdulillah :)


ni adik aku yang banyak hal tu.suka sangat mak dia bawak makanan.dalam masa yang sama dia suruh aku pujuk mama dia suruh kasi dia phone sebab dah kemarut nak ber 'sms' dengan boyfriend dia.haishh tak padan dengan calon PMR


abah tengah bukak air sambil bebel dekat haiqal yang sedang menghabiskan air.habis air dia curah dekat tanah alasannya nak basuh tangan


lapar lapar. makan makan

Okay lepas habis sesi dekat sekolah syasya.Mama ada nak singgah Paka nak beli barang.Pada masa yang sama saya terfikir macam nak pau mama sikit je.Nak jugak beli barang.hee Okay pujuk punya pujuk dapatlah jugak dua helai kemeja.hee haa gambar yang dekat bawah ni lah baju kemeja tu. tengoklahh . . . 


kemeja yang paling murah yang pernah aku beli.harga cantik patterns pun cantik. cunn


haa yang ni pun cantik tapi lengan pendek sikit.niat nak kasi dekat my sistah.entah dia nak tak. tahu lah


eh eh dah pakai dah. nak keluar pergi mall ni. hee

Okay sampai sini sahaja entry hari itu.Seterusnya entry lain pulak.Kejadian pada 26/03/2011.

Okay 26/03/2011 pun aku kene bangun awal sebab mama ajak pergi mengantar anak teruna.Aku nak cerita lebih-lebih aku pun tak tahu. Yang pasti jauh dalam pekan bosan nak boleh sampai sana jalan yang berliku-liku tapi pada masa yang sama aku tidur sebab bosan dalam kereta.hee entry ni pun aku malas nak cerita panjang-panjang korang tengok je lah gambar malas dah nak type. hee


ni masa nak gerak dah.kumpul dekat rumah kawan mama


Okay dah sampai.start dah nak berarak.masa nak berarak ni aku msg dengan ding tu.aku cakaplah panas kan.tapi sebaliknya dia cakap 'biasalah tu' haishh sabar je nyahh


orang lain sibuk jenguk-jenguk tengok pengantin yang sedang bersanding.yang aku boleh posing nak ambil gambar. hee tak bermotivasi langsung aku ni


eww aku gemuk. nak diet lah gini. haha jangan ding marah. wekk


awww muka mak datin plus mokcik mokcik panas


wahh damainya gambar ni.dengan permandangan yang dekat belakang tu. actually ada budak-budak tengah mandi-manda dekat belakang tu ( boo ba boo ba) haha


ishh tudung ni masa ni lah nak kembang. haiyaa


yeah dah bertukar. sebab nak pergi jalan-jalan tak larat nak heret baju kurung.kalau hari raya sangguplahh.hee 
*p/s : makanan kat atas tu best plus sedap.Hot & Roll apetah namanya. aku tak ingat sebab tahu makan je. hee

Okay sampai situ sahaja.walaupun awal lagi aku nak tidur awal. ehee sebab my sistah dah tidur dan my boyfriend pun sibuk dengan halnya sebab esok ada test.Okay lah semoga entry ni korang dapat baca walaupun tak berapa nak menarik. ehem okay selamat malam Malaysia ! Assalamualaikum




















4 comments:

  1. awww muka mak datin plus mokcik mokcik panas -------yeah mmg pon.muka mokcik snyum xlepas.hahaha

    .Hot & Roll apetah namanya. ------ sy x penah mkn mnde ni. blh x tlg bli??

    boo ba boo ba---------- xleh bla ayat awk.haha

    mintak nak jadikan harta alasannya sebab malas nak beli sendiri. Alahaii -------- sy dh bli sndiri ok. stkat 3.40.murah je

    ReplyDelete
  2. so what kalau betol. muka awak pun macam mokcik-mokcik. haha

    yang rock & roll kalau nak makan beli sendiri ahh. bengang baca komen awak nih. haha

    bukan awak selalu pakai je ayat (boo ba boo ba) tu?? haha

    kan ada sebelum awak beli awak mintak nak jadikan harta. dah lupa ke?? haha sek dok ngaku

    ReplyDelete
  3. hahaha.lek aar tukat.
    tukat beskal
    tukat moto tukat mok ade ng mok aaa.

    hahahaha

    eh, yeke? ade ke sy mntk?? lupe aa. tp yg pasti sy bli sndiri oke.haha

    ReplyDelete
  4. arghhh tak habis lagi pasal tukat.orang saloh type je pun. mapuh sampai gitu skali. hahaha

    awak ada mintak haritu.suka buat-buat lupa atau hilang ingatan. haha

    ReplyDelete